004. Robimy Snejka Great Again!

        Witajcie żołnierze! Witajcie w kolejnym wpisie do bloga o Wężogrodzie, czyli po prostu o postępach pracy nad grą. A trochę tego narobiłem. Dużo wymyślania, koncepcji tego, jak gra powinna wyglądać i co powinno się w niej znajdować. Troszkę musiałem porobić, w sumie sam dla siebie, takiej bardziej dopracowanej grafiki ( nie mając w zasadzie jeszcze żadnego gameplay'u, który to jest najważniejszy(!) ), no ale potrzebuję tego po to, żeby samemu załapać klimat gry, jej charakter i atmosferę. Po prostu mając już coś takiego, jakąś formę, wizję, łatwiej mi się tworzy później całość gry, bazując na tym odczuciu, myśli. Nie wiem czy to dobrze objaśniłem, ale myślę że każdy załapał o co mi chodzi. Upiec sobie mały kawałek ciasta i sprawdzić jak on smakuje itd., zanim się upiecze dupną blachę ( wielką jak stadion piłkarski, bo to tyle mniej więcej będzie trwało ). OK.

Także koniec wstępu i zaprezentuję Wam to, co przez ostatnich parę dni zrobiłem. 

Na początek zabrałem się za stworzenie: Panelu Informacyjnego ( tak go nazwałem, chociaż to nazwa pewnie tymczasowa, ale generalnie bardzo trafnie określa czym jest, więc póki co zostaje ). Będą tutaj zamieszczone:

-> Przede wszystkim: nazwa i cel naszej obecnej Misji

-> Oraz Wszelkie Ważne Informacje ( ja to nazywam Statystyczne dla uproszczenia ), czyli to, ile mamy Zdrowia / Energii, jakie mamy Surowce i ile, Czas Naszej Misji, Czas Całkowity Gry, Ilość Śmierci, Ilość Uwolnionych Jeńców ( bo to na tym będą się opierać nasze Misje, głównie ), Kurs Waluty ( ponieważ będzie on Zmienny i u Waldka w Kantorze możemy wymienić Trypton na Kasę ( czyli Złotówki ).

 


[ Gif1. Tworzenie Panelu Informacyjnego ]


Pewnie będą tutaj jeszcze jakieś inne informacje, albo te które są, będą w innym szyku, ale to tak na szybko taki mockup zrobiony, żeby mniej więcej wiedzieć jak to powinno wyglądać. A działać będzie tak, że po prostu w każdym momencie kiedy jesteśmy na Misji, klikamy klawisz -X- ( ale że X, bo nie wiem jaki, a nie że X ten na padzie :P ), gra się całkowicie Pauzuje ( poza naliczaniem Czasu oczywiście ), jest jakieś 0.5 sek. przejście i pojawia się nam ten Panel Inf. i tutaj możemy sobie na spokojnie przestudiować wszystko co nam potrzeba. Dobra, nie będę się więcej rozpisywał, bo do jutra nie skończę :D


[ Png1. Gotowy, rozbudowany trochę jeszcze Panel Informacyjny (prototyp) ]


Następnie, pełen zapału zabrałem się za stworzenie Ekranu Tytułowego Gry. To dla mnie osobiście bardzo ważny element ( można by powiedzieć, że to taka wizytówka całej gry ), dlatego przysiadłem parę godzin i coś takiego zrobiłem. To jest pierwsza wersja, pewnie w trakcie się jeszcze coś zmieni, ale póki co i tak bardzo mi się podoba. Ma to, o co mi chodzi - czyli Tytuł Gry, Menusy, Graficzkę fajną i ładną, no i całość kojarzy się z erą MS-Dos + oczywiście wszystko ładnie po polsku. Całość będzie jeszcze jedynie drobno animowana + mam pewien fajny pomysł jak z tego miejsca grę rozpocząć, ale o tym kiedy indziej.



[ Gif2. Etapy tworzenia Menu Głównego / Tytułowego gry ] 


[ Png2. Gotowy Ekran Główny ]


Jeszcze chciałem jakichś grafik natworzyć do gry, co by klimatu dodać i zrobiłem taki, można by rzec, Symbol ( Walczącego ) Wężogrodu. Zrobiłem go na bazie polskiej flagi i w formie naszywki  ( na mundur żołnierzy czy generalnie ludzi, zobaczymy jeszcze jak to fabularnie będzie ), w formie flagi i plakatu. Dodam jeszcze tam gdzieś broń w tle, jakieś czarne pistolety albo karabiny, ale to kiedyś tam w przyszłości, jak będzie czas na takie rzeczy. Póki co jest git, mi się podoba - można też będzie wykorzystywać to w grafikach teł w czasie odpraw, jako symbol na budynku czy plakat na ścianie, tego typu rzeczy.


[ Gif3. Proces powstawania Symbolu Wężogrodu ]


[ Png3. Naszywka ]

[ Png4. Flaga ]

[ Png4.5. Plakat ]

Później jeszcze się troszkę pobawiłem w naszkicowanie takiej, można by powiedzieć że grafiki koncepcyjnej, która generalnie miała pokazywać naszą Maszynę Walczącą, czyli Wężobota, bardziej z bliska, zobaczyć jak wygląda i pokazać skalę, jak jest tak naprawdę dupny! Nie ma tutaj za wiele szczegułów i generalnie nie jest dokończone, ale nie mam czasu teraz na takie rzeczy ( nie jest mi to do niczego potrzebne, po prostu chciałem swoją wizualizację przenieść na papier ). Tworzę sobie w głowie taką jakby historię całego Wężogrodu, powolutku dodaję szczegóły etc., więc takie coś było mi potrzebne. I zresztą dzięki temu, Wy również coraz więcej wiecie o fabule i samej grze, którą tworzę! Także git.


[ Gif4. Tworzenie grafiki / wizualizacji dla Wężobota ( Snejka dla uproszenia ) ]

 

[ Png5. I gotowy Snejk ]


Kiedy skończyłem już te rzeczy, zabrałem się za tworzenie Prawdziwej gry, tzn. zasiadłem do Edytora i poogarniałem tam parę rzeczy. Zacznę sobie teraz powoli testować różne rodzaje Arenek, jakie można tworzyć - a tutaj trzeba np. potestować odległości Ściany od Ściany i tego, ile Kafelek ( to moja nazwa dla określenia Sprajta o wielkości 8x8 pikseli ), bo z takich będzie zbudowany cały Świat Gry - tzn., np. Ściany czy Przejścia trzeba w taki sposób liczyć i teraz już wiem, że np. Snejk Zmieści się Idąc do przodu na 2 Kafelkach przestrzeni pomiędzy Ścianami, ale przy Skręcie musi mieć więcej Przestrzeni, bo się nie zmieści żeby zawrócić, itd. etc. Więcej o tych testach i tego typu sprawach ( już bardziej kodowaniu i faktycznie tworzeniu samego gameplay'a ) w kolejnym wpisie na blogu.


P.S. 

Zabrałem się też za wprowadzanie podstawowych Systemów do gry, jak np. działający Pasek Zdrowia + Autoregeneracja ( do zakupienia jako Ulepszenie w Sklepie ) + Apteczki ( również do zakupienia ). Jedynie jeszcze dodam, dla ciekawskich, jak wygląda takie tworzenie, np. działających Apteczek i używanie ich na jakimś tam Klawiszu ( można sobie pooglądać i podumać :) )


[ Png6. Robimy podstawowy system apteczek - w sensie kod, działający w tle. Parę zmiennych, parę pętli warunkowych i gitara. Działa. ]


Dobra, to tyle na dziś moi drodzy. Do zobaczenia w następnym wpisie. Jak zawsze pozdrawiam i udanego tygodnia Wam życzę, Łukasz.


Mój profil na itch.io: https://mikrostudiopolska.itch.io/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

007. My name is Bond. Snejk Bond.

006. Snejk, Sneeeeeejk!

005. Ku chwale Ojczyzny!