003. Powoli lecimy dalej

  Siemanko. Jak w tytule. Lecimy powoli dalej. W sumie to bardzo powoli, bo upały dają o sobie znać i ciężko przy kompie wysiedzieć w tym upale. No ale ja nie o tym... Co do prac, to głównie od ostatniego wpisu skupiłem się na projektowaniu i obmyślaniu - generalnie Całej Gry ( jaka ma być, co ma się robić, jaka fabuła i jak to wszystko połączyć gameplajem - tego typu sprawy ). 

A tak z konkretnej roboty, to porawiłem parę drobnych rzeczy, parę początkowych wartości ( np. prędkość naszego Statku, który to na wstępie będzie bardzo wolny, a z czasem, jak uzbieramy odpowiednie Surowce i odblokuje się nam w Sklepie możliwość, to będzie można tą Prędkość Zwiększyć sobie ). Zasadniczo, póki co, wymyśliłem tak, że będą w sumie 3 różne Prędkości:

- ta początkowa ( która w grze ma wartość: 30 )

- druga ( myślę że będzie w granicach 40-50 )

- trzecia najszybsza ( jakieś około 60 )

Być może nie wydaje się to dużą zmianą ( między 1 a 3 to x2 ), ale w praktyce, na tak małych mapkach, to baaaardzo duża zmiana. 


Zabrałem się też za przerabianie Grafiki dla Sklepu ( bo to bardzo ważna część gry ). Odbiegając odrobinę od tematu, ciągle się zastanawiam, czy lepiej będzie dać możliwość wchodzenia do Sklepu w każdym jednym momencie ( w sensie, w czasie Misji ) i zakupywania / instalowania Dodatków do naszego Statku, czy może dać taką możliwość jedynie Pomiędzy Misjami ( kiedy jesteśmy w naszej Bazie Głównej ) ???

Jeszcze nie wiem, ale Sklep będzie ważną częścią gry. A w zamyśle będą też inne tego typu placówki, jak ( na dzień dzisiejszy jakie mam wymyślone ): 

A) Baza Główna Wężogrodu -> Misja jaką aktualnie wykonujemy ( opisy, nagrody etc., włączanie i wyłączanie Misji ), generalnie Dostępne Misje, gadanie z Generałem, postępy Fabularne, 

B) Sklep "Marzenka" z Ulepszeniami i tego typu rzeczami właśnie,

C) Kantor "U Waldka" ( tutaj będzie kurs za Surowce, zmienny i na złotówki przeliczany ) - tutaj będzie wszelki handel też,

D) Bar "Pod Złotym Kogutem / Bażantem" ( tutaj będą Misję Poboczne, gdzie nie ma potrzeby ich przechodzić, żeby skończyć grę, ale będą np. wyjątkowo trudne za dużą nagrodę, Surowców lub Kasy, czy Przedmiotów / Kart z Ulepszeniem, zobaczymy ).

To tak na szybko co wymyśliłem, żeby rozbudować Rozgrywkę i żeby było co robić :D

Co z tego wejdzie do gry to się zobaczy w trakcie roboty, ale pomysły mi się podobają.


Wracając do tematu, zrobiłem grafikę dla Sklepu ( dla panelu górnego i dolnego ) oraz miejsca na Karty ( dla Ulepszeń ), teksty itd. To tylko grafika w photoshopie, nie ma tego jeszcze zaimplementowanego w grze ani nic. W grze będzie to wyglądać jeszcze trochę lepiej, bo mam zamiar dodać drobne animacje ( typu delikatnie migające światło w kurtynkach, animacje owierania i zamykania Panelu + dźwięki takie robotyczne / maszynowe zkrunczowane tak, żeby przypominało erę ms-dosa i generalnie klimat przed-apokaliptyczny ( bo to w takim Świecie gra ma się dziać - oczywiście rzeczywistość zupełnie alternatywna ).

 

[ Gif1. Etapy powstawania grafiki dla Sklepu ( realnie to były jakieś 2 godziny pracy ) ]


Także dodałem jak widać Tekstury, trochę je umazałem smalcem i brudem, no i fajnie jest, ja jestem zadowolony. Popróbowałem też zrobić sobie taki wzorzec do robienia Kart z Ulepszeniami ( coś takiego to będzie ):



[ Png1. Przykładowa Karta z Ulepszeniem: Dopalacz ]


No i na grande finale, przynajmniej jeśli chodzi o Sklep, całość Grafiki ( jak mniej więcej chcę, żeby to wyglądało ). Nie jest to oczywoście wersja finalna, ale póki co wystarczy. Jak wiadomo, trzeba się zajmować rzeczami Najważniejszymi ( a na dopieszczanie i dopracowywanie przyjdzie dopiero czas na saaaaamym końcu tworzenia gry, jak już wszystko będzie działać jak należy ).


[ Png2. Sklep jak się patrzy... ja się mogę patrzyć godzinami, bo mi się podoba :) ]


Swoją drogą, tak właśnie patrzę się na tą grafikę i się ciągle zastanawiam, jak rozwiązać sprawę z tłumaczeniem gry? Bo to w gruncie rzeczy istotna sprawa i trzeba o niej zdecydować zanim się cokolwiek z tekstem zacznie. Po pierwsze, muszę się nauczyć jak robić wczytywanie tesktu z plików ( tzn. póki co nie miałem takiej potrzeby, po prostu wszystko wpisywałem w programie, w którym gry robię i tyle. Ewentualnie, kiedy chciałem zrobić wersję angielską napisów, to podmieniałem grafikę czy tekst na inny i tyle ). Natomiast teraz, będzie BARDZO DUŻO TEKSTU w tej grze i muszę to rozwiązać tak, że wszystko będzie mi się wczytywało z osobnych plików ( a nawet konkretnych akapitów w plikach ) + jest wtedy możliwość, żeby zmieniając jedynie tekst w plikach na jakiś inny język, dajmy na to angielski, zrobić angielską wersję gry ( potem hiszpańską, japońską, niemiecją. Ruską nie... ruskie niech spierd.... ). Pozostaje wtedy co prawda pytanie, czy mi się te teksty przerobione wszystkie zmieszczą w ramce, w której będą wyświetlanie itd., no ale to zagadnienie nie na teraz. Póki co, zajmę się językiem polskim, bo dla mnie to on jest najważniejszy ( wszystkie inne dodatkowo ).


Dobra, to tyle póki co. Zagadnień setki, jak nie tysiące przy tworzeniu takiej gry. Ale wszystko po kolei, na spokojnie i na bank uda się wszystko ładnie zrobić i skończyć. Ja się zabieram za kolejną rzecz, a Wam wszystkim życzę dobrego, chłodnego weekendu i jak zwykle, pozdrawiam, Luki.


Mój profil na itch.io: https://mikrostudiopolska.itch.io/



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

007. My name is Bond. Snejk Bond.

006. Snejk, Sneeeeeejk!

005. Ku chwale Ojczyzny!